วิสัยทัศน์/พันธกิจ/เป้าประสงค์
วิสัยทัศน์/Vision
ภายในปี พ.ศ. 2570 โรงเรียนจัดการศึกษาได้อย่างมีคุณภาพตามมาตรฐานการศึกษา บนพื้นฐานการเชื่อมโยง คุณภาพของผู้เรียน ในศตวรรษที่ 21 ตามหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง
By the year 2570 (2027 CE), the school will provide quality education in accordance with educational standards based on the integration of 21st-century learner quality with the principles of Sufficiency Economy.
พันธกิจ/Mission
1. ส่งเสริมและจัดการศึกษาให้บุคลากรมีความปลอดภัยในสถานศึกษา
Promote and manage education to ensure the safety of personnel in the educational institution.
2. ส่งเสริมให้ผู้เรียนได้รับโอกาสและความเสมอภาคทางการศึกษา
Promote equal opportunities and access to education for all learners.
3. ส่งเสริมและพัฒนาให้ผู้เรียนมีคุณภาพตามมาตรฐานการศึกษา
Promote and develop the quality of learners to meet educational standards.
4. ส่งเสริมและพัฒนาให้ผู้เรียน มีสมรรถนะตามหลักสูตร และทักษะที่จำเป็น ในศตวรรษที่ 21 (3R8C)
Promote and develop learners’ competencies in accordance with the curriculum and essential skills for the 21st century (3R8C).
5. ส่งเสริมให้ครูและบุคลากรทางการศึกษา ได้รับการพัฒนาตนเอง เรื่อง การจัดกิจกรรมการเรียนการสอน ที่เน้นผู้เรียนเป็นสำคัญ
Promote the professional development of teachers and educational personnel in organizing student-centered teaching and learning activities.
6. พัฒนาครูและบุคลากรทางการศึกษา ให้น้อมนำหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง สู่การจัดกิจกรรม การเรียนการสอน
Develop teachers and educational personnel to integrate the Sufficiency Economy philosophy into teaching and learning activities.
7. พัฒนาสถานศึกษาให้มีระบบการประกันคุณภาพภายในสู่การปฏิบัติ
Develop the educational institution to implement an internal quality assurance system.
8. ส่งเสริมและสร้างเครือข่ายทางการศึกษากับหน่วยงานที่เกี่ยวข้องเพื่อพัฒนาคุณภาพการศึกษา ด้านทักษะวิชาการ ทักษะชีวิตและทักษะอาชีพ
Promote and build educational networks with relevant agencies to enhance the quality of education in academic skills, life skills, and vocational skills.
9. ส่งเสริมให้บุคลากรที่มีส่วนได้เสียทั้งภายในและภายนอกสถานศึกษาประเมิน ITA ของสถานศึกษา
Promote the participation of internal and external stakeholders in evaluating the ITA of the educational institution.
เป้าประสงค์/Goal
1. บุคลากรทุกคนมีความรู้ ความเข้าใจและทักษะเพื่อรับมือกับภัยทุกรูปแบบ
All personnel have the knowledge, understanding, and skills to cope with all forms of threats.
2. ผู้เรียนทุกคนทุกกลุ่มได้รับโอกาสและความเสมอภาคเท่าเทียมกัน
All learners from all groups have equal opportunities and equity.
3. ผู้เรียนมีคุณภาพระดับดีขึ้นไปตามมาตรฐานการศึกษาด้านคุณภาพของผู้เรียน
Learners have improved quality in accordance with learner quality education standards.
4. ผู้เรียนมีสมรรถนะและทักษะที่จำเป็น ระดับดี ในศตวรรษที่ 21 (3R8C)
Learners have the necessary competencies and skills, good level, in the 21st century (3R8C).
5. ครูทุกคนได้รับการพัฒนาตนเองเรื่องการจัดกิจกรรมการเรียนการสอนที่เน้นผู้เรียนเป็นสำคัญ
All teachers are professionally developed in organizing student-centered learning activities.
6. ครูและบุคลากรทางการศึกษาทุกคน น้อมนำหลักปรัชญาของเศรษฐกิจพอเพียง สู่การจัดกิจกรรมการเรียนการสอน
All teachers and educational personnel apply the philosophy of Sufficiency Economy to the organization of teaching and learning activities.
7. สถานศึกษามีระบบการประกันคุณภาพภายในที่มีคุณภาพ
The educational institution has a quality internal assurance system.
8. สถานศึกษามีหน่วยงานที่เป็นเครือข่ายทางการศึกษา เพื่อพัฒนาคุณภาพการศึกษา ทั้งด้านทักษะวิชาการ ทักษะชีวิต และทักษะอาชีพ
The educational institution has a network organization to develop the quality of education in terms of academic skills, life skills, and vocational skills.
9. บุคลากรที่มีส่วนได้เสียทั้งภายในและภายนอกร่วมกันประเมิน ITA อยู่ในระดับ A ขึ้นไป
Internal and external stakeholders jointly evaluate ITA at a level of A or above.